29 Kasım 2013 Cuma

Son Dönemlerde Cilt Bakım Rutinim

Cilt bakım rutinimi yazmak uzun zamandır aklımdaydı. Araya hep başka şeyler girdi; bir türlü fırsatım olmadı. Sonbaharın gelmesiyle bakım ürünlerim de birtakım değişiklik gösterdi. Aslında her zaman aynı işlemleri yapıyorum ancak kahramanlar çoğu zaman değişiklik gösteriyor:)

Cildimi sabah-akşam olamak üzere günde 2 kez yıkıyorum. Yıkarken temizleme jeli ya da köpük kullanıyorum. Bu dönemsel olarak değişiklik gösteriyor. Çok sevdiklerim dışında, her zaman aynı ürünleri kullanmıyorum. 


Cildimin güzel ve sağlıklı olması için temizliğine çok önem veriyorum. Makyaj yapmasak bile, gün içinde  bizim göremediğimiz kirler gözeneklerimize dolup cildimizin kirlenmesine sebep oluyor. Bioderma Sensibio H2O, cildimi temizlerken en çok sevdiğim ürünlerin başında yer alıyor. Yıllardır aynı ürünü kullanıyorum ve kullanmaya da devam edeceğim. Gerek makyajımı gerekse günlük cilt temizliğimi yaparken çok sık kullanıyorum. Garnier'ın saf&temiz serisinden kırmızı meyve gücüyle oluşturulmuş arındırıcı jeli son zamanlarda severek kullanıyorum. Cildimin yağ kontrolünü dengeliyor. Sabah uyandığımda yağlanmış cildimi bu jelle yıkayıp ardından temiz bir kağıt havluyla yüzümdeki fazla suyu alıyorum.


Bakım rutinimin olmazsa olmazlarından  maske ve peeling... Haftada 2 kez maske ve peeling yapıyorum. Ölü deriyi atıp; tıkanmış gözenekleri açmak için peeling yapmak şart. Ben son 1.5 yıldır Yves Rocher'ın kayısı çekirdekli peelingini tercih ediyorum. Tanecikler istediğim büyüklükte, cildimi germeden nazikçe temizliyor. Üşenmediğim dönemlerde peelingi fırça yardımıyla, çok fazla bastırmadan dairesel hareketler çizerek yapıyorum. Sivilceli dönemlerde yapmamaya dikkat ediyorum. Peeling gözenekleri açtığı için sivilcelerin içindeki bakterileri de dışarı çıkarıp cildimde yayabilir. Maske konusunda çok maymun iştahlıyım. Son bir haftadır Bliss'in enerji veren oksijen maskesini deniyorum. Bendeki 5 ml'lik deneme boyu. Elime sıvı olarak geliyor; cildime sürdüğümde havadaki oksijenle birleşerek köpürüyor (Traş köpüğünü hayal edebilirsiniz). Köpük ciltte kaybolana kadar bekletip temizliyorum. Birkaç kez denedim çok ilgimi geçti. Oldukça beğendim. Orjinal boyunun fiyatını görünce alma hevesim kırıldı:/


Kaç yaşıma geldim hala sivilcelerle uğraşıyorum. Yağlı cilde sahip olmanın zorluklarından biri ne yazık ki. Bu yüzden de Clindoxly bana bir sevgili kadar yakın. Nereye gidersem gideyim hep yanımda taşıyorum. Tamamen geçirdiğini söyleyemeyeceğim. Öyle olsa neden sürekli yanımda taşıyayım ki. Tabi sivilceler abartılacak boyutta değil. Ama sivilcenin küçüğü de can sıkar değil mi:/  Caudalie'yi alalı kısa bir zaman oldu ve hemen cilt bakım rutinime ekledim. Çok övülen hakkında iyi yorumlar okuduğum bir ürün. Cildimi temizledikten sonra iyice kuruluyorum ardından cildime 2 kere sıkıyorum. Verdiği ferahlığı şimdilik sevdim. Yoğun nane kokusu var ki; ben naneye bayılırım. Kozmela'nın denemem için gönderdiği Ducray'in leke gidermeyi vaat eden ürününü kullanıyorum. Yazdan kalma ufak tefek sivilce lekelerim var. Etkilerinden bahsetmem için henüz çok erken. Kullanıp detaylı yorumlarını yazacağım. 


Her cildin uygun bir nemlendiriciye ihtiyacı vardır. Benim cildim yağlı ancak yanaklarım nemsiz. Kiehl'sın Skin Rescuer nemlendiricisini uzun zamandır kullanıyorum. Yanaklarımdaki kızarıklıklara oldukça iyi geldi. Cilt tonumun eşitlenmesi için yardımcı olduğunu düşünüyorum. Stresli ciltler için özel olarak üretilmiş. Benim cildim de çevresel koşullara göre ve yaşadığım durumlara göre değişiklik gösterir. Şimdilik iyi anlaşıyoruz. Daha iyisini bulana kadar kullanmaya devam edeceğim. Göz çevrem kullandığım nemlendiricimi  fotoğraflara eklemeyi unutmuşum; Alterra'nın göz çevresi bakım kremini kullanıyorum. Nemlendirmesi orta düzeyde, yoğun bir kokusu var. Sanırım kokusu yüzünden değiştireceğim. Bepanthol, her zaman yanımda taşıdığım harika bir ürün. Cildim tahriş olduğunda, kızarıklık oluştuğunda ya da dudaklarım çatladığında güvendiğim tek ürün. Hani kimse sizi anlamaz ama annenize anlattığınızda anlayacağını bilirsiniz ya; işte bu da benim için öyle bir şey:) Eczanelerde uygun fiyata bulabilirsiniz. Kışın ellerim aşırı kuruduğunda bile yardımcı oluyor<3 Havalar soğumaya başlayınca dudaklarım da kurumaya ve çatlamaya başlar. Blistex Med Plus kışın yardımcım diyebilirim. Yatmadan önce dudaklarıma birkaç kat sürüyorum. Dudaklarım sabah onarılmış ve yumuşacık oluyor.

Son zamanlarda cilt bakım rutini adına bu ürünleri kullanıyorum. Havalar soğudukça bu rutin değişecek. Şunu da belirtmeliyim ki bu benim cilt yapıma göre düzenlediğim bir rutin. Eksilerim ya da artılarım olabilir. Sizlerin de cilt bakım rutinini merak ediyorum:)
Sevgiler...

33 yorum:

  1. Tek ortak kullandığımız bioderma :)

    YanıtlaSil
  2. bliss gibi havayla köpüren maskeler gratisin tek kullanımlık poşet maskelerinde var.. ve oldukça da iyiler onları da deneyebilirsin..

    YanıtlaSil
  3. bepanthol son zamanlarda benimde favorim şu sıralar cildim çok hassas ve iyi geliyor ama avene in termal suyunu da kullanmaya başlayacağım.. sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. Harika bir yazı olmuş :) Benimde bu tarz bir rutine ihtiyacım var ve hangi ürünleri kullanabilirim diye düşünüyordum .
    Garnier'in o serisinin bende peelingini kullanmaya başladım ve memnun kaldım .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim beğenmene sevindim canım :)

      Sil
  5. Bende garnierın sivilce, parlama ve iz karşıtı temizleme jelini kullanıyorum. Düzenli kullanımda harika ama bittiğinde bebek şampuanını deneyeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Garnier'ı beğeniyorum benim gibi yağlı ciltler için güzel bir seri yapmış:)

      Sil
  6. Blistex ve bioderma benimde rutinimde :) Yves rocher'in peelingini artık aşırı derecede merak etmeye başladım. Tedavimin bitmesine az kaldı bitince denemem lazım :)

    YanıtlaSil
  7. nasıl oldu anlamadığım bi şekilde clindoxyl yanaklarımda hafif yanığa , kızarıklığa neden oldu iki gündür onlarla uğraşıyorum, bu duruma bi tavsiyen var mı ? ( sivilce çıktıkça kullandığım bir ürün ama havalardan mıdır nedir ilk defa böyle bir şey yaptı :/ )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bütün yüzüne uyguluyorsan yanma yapması normal. Ben sadece sivilcenin üzerine uyguluyorum onun dışında cildimin geri kalıbına sürmüyorum. Bepanthol sürebilirsin kızarıklık alır.

      Sil
    2. yok bütün yüzüme sürmüyorum elbette, burun kenarlarımdan yanaklarıma doğru bikaç sivilce çıkmıştı onlara sürmüştüm ama bol bol sürmüştüm :)) bepanthol çok hafif kaldı galiba sürdüm ama bi faydası olmadı , bepanthen merhem sürdüm , eh biraz rahatladı bakalım :/

      Sil
  8. Bioderma yı seviyorum ama keşke göz makyajlarını çıkarmakta daha başarılı olsa. Caudalie gerçekten ününü hak ediyor mu? Önerir misin?

    Seda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok fazla olmadı kullanmaya başlayalı. Özellikle gözeneklerime olan etkisini merak ediyorum. Şimdilik herhangi alerji vs yaşamadım. Aslında ben de çok övüldüğü için merak edip 30 ml lik boyunu aldım. Bir üründen mucize bekleyen biri olmadım hiç bir zaman. Kesin etkilerini söylemek için çok erken. Ama nane kokusunu sevmeyenler bence uzak durmalı.

      Sil
  9. Hem saç tipimiz hem cilt tipimiz çok benziyor. Benim de cildim yağlıdır ama yanaklarım kurudur ve yanaklarımda sivilceler var. Nasıl kurtulacağız :/ Ben baya azalttım ama yine de var işte. Rahatsız oluyorum artık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim çene ve alın bazen de kaşlarımın arasında çıkıyor. Eskisi gibi çok çıkmıyor ama gene de canımı sıkıyor. Clindoxly kullanıyorum işe yarıyor ama uzun süreli bir çözüm değil maalesef:/

      Sil
  10. clindoxly sürüp üzerine fondöten bb krem falan uygulasak ters bir etki yapar mı ki bir de clindoxly i hergün düzenli bir şekilde mi uyguluyorsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genelde doktorlar clindoxly'in gün ışığında uygulanmamasını öneriyor. Çünkü ciltte leke bırakma ihtimali varmış. O yüzden ben gece yatarken sürüyorum. Yani hiç BB krem ve fondöten altına uygulamadım. Her gün düzenli olarak değil de sadece sivilceli dönemimde kullanıyorum.

      Sil
  11. Ufak tefek siyah nokta -sivilce lekelerin varsa, Garnier'in sivilce ve iz karşıtı Saf & Temiz Yüz Yıkama Jeli'ni de kullanabilirsin hem yüzü güzel temizliyor hemde lekelere faydası oluyor. En azından bende işe yaramıştı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elimdekiyle şimdilik güzel gidiyor ama bitince söylediğini denerim teşekkürler :)

      Sil
  12. Bliss maskenin tıpkısının aynısı bbw'de true blue spa markasında var ve kocaman şişe 39 ya da 40 küsür liraydı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Süper BBW'e gider gitmez bakmalıyım. Çok teşekkürler Onurcum:)

      Sil
    2. Aaa kopuren maskeleri ben gratis'ten aliyordum ama bbw olmasina cok sevindim. Eminim fiyati tekli almadan daha uyguna gelir . Yasasin :))

      Sil
  13. Merhaba zuhal.
    Caudalie'nin guzellik spreyini bende aldim ve daha kullanmaya baslamadim. Acikcasi normalden karmaya donuk cildim olmasina ragmen sivilce yapar mi ki endisesi tasiyorum . Bu arafa yaziyi okurken gunlerdir bir urun ile ilgili yorum arayip bulamamistim tesaduf sende gordok cok sevindim. Kiehl's nemlendiriciden mennun musun ? Hala kullaniyor musun? Cildinde sivilceye hassasiyete neden oldu mu? Yardimci olursan cok sevinirim :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Caudalie iksiri çok sevdim. Benim cildime çok iyi geldi. Ancak cildin çok yağlı değilse, kışın nemsiz oluyorsa biraz yanma yapabilir. Bende öyle bir durum olmadı çünkü cildim yağlı. Kiehl'sı kullanıyorum ancak kışın özellikle yanaklarım nemsiz olduğu için yetersiz geliyor. Onun dışında kızarıklıklarıma oldukça iyi geldi. Herhangi bir sivilcelenme olayıyla karşılaşmadım. Ki sivilcelenmeye meyilli bir cildim var. Kış için kullanmayı biraz erteledim. Baharda devam edeceğim:)

      Sil
    2. Cok tesekkur ederim. Cildim yaglı degil , normalden karmaya donuk hatta ama yanaklarım hassasiyetten dolayı sivilce yapabiliyor bir de hassas oldugu icin cok kızarıklık sorunu yasıyorum. Kiehl's krem bir suredir aklımda senin yazını gorunce cok mutlu oldum. :))) O zaman gonul rahatlıgı ile deneyebilirim herhalde artıkk :)))

      Sil
    3. Kiehls tester konusunda bonkör bir marka. Önce bir tester alıp dene derim aklında soru işareti kalmamış olur:)

      Sil
  14. Fırça cildini çok tahriş etmiyo mu :/ Benim cildim hemen kızarıyo :/

    YanıtlaSil

Saygı çerçevesinde olmayan yorumlar yayınlanmayacak:)